16.11.2018, Imieniny: Gertrudy, Małgorzaty, Marii PKP  |  PKS  |  RSS  |  ATOM  |  Kontakt
 
 
 
   

Główna NEWS Redakcja
Strategia na półmetku
Wt, 22.11.2011 , Autor: rn

Prace nad strategią promocji Pszczyny przekroczyły półmetek. W ciągu ostatnich dwóch miesięcy przeprowadzono badanie ankietowe mieszkańców miasta, zebrano kilkadziesiąt ankiet, zorganizowano spotkania i cykl rozmów konsultacyjnych.

Zakończono także analizę „twardych” czynników określających pozycję miasta na tle innych miast województwa śląskiego. Rezultaty tej fazy zostaną przedstawione Radzie Miejskiej 24 listopada.

 

 

Jakie wstępne wnioski można wyciągnąć z pozyskanych danych?

Pszczyna ma mieszkańców sercem i rozumem oddanych swemu miastu. Znających jego historię, zabytki, atrakcje, ale także szczerze zatroskanych o substancję miasta: drogi, chodniki, parkingi, dworzec PKP i jego otoczenie.

Sympatie i preferencje dzielą się równo po połowie. Połowa mieszkańców chce Pszczyny cichej, spokojnej, nieco elitarnej, skupionej na tradycji, wysokiej kulturze. Druga połowa chciałaby w mieście dużych imprez, wielu gości-turystów, ruchu, wrzawy i przeróżnych atrakcji „dla każdego”.

Główną ikoną miasta jest i pozostanie Muzeum Zamkowe, choć jego przytłaczająca rola budzi opory niektórych respondentów. Podobają się (bardzo) takie działania jak wystawienie „Strasznego Dworu” na tarasach Zamku, ale zwraca się uwagę na potrzebę ściślejszej współpracy z Miastem.

Mieszkańcy chwalą i lubią Zagrodę Żubrów, Skansen, Dni Pszczyny, Wielki Piknik, jarmarki. Czekają niecierpliwie na zakończenie remontu Stajni Książęcych. Oczekują, aby obok kultury również sport i rekreacja były tymi wyróżnikami, którymi Pszczyna może się chwalić. Ścieżki rowerowe, trasy biegowe, rozbudowa ośrodka sportów wodnych, budowa basenu miejskiego to główne postulaty w tym segmencie aktywności.

Nie wyklucza się, a wręcz zachęca do szerszej promocji Pszczyny poza jej granicami, w Aglomeracji, nawet na terenie całego kraju. Jak jednak sprawić, by turyści odwiedzali Pszczynę dłużej niż przez jeden dzień? Jak zachęcić inwestorów do lokowania swych biznesów na terenie Pszczyny, pod warunkiem oczywiście, że będą to przemysły czyste, ekologiczne, nowoczesne?

Pytań jest sporo. A odpowiedzi wciąż szukamy. Na razie dziękujemy za wsparcie i dobry klimat podczas rozmów i spotkań.

 

Zespół opracowujący strategię promocji Pszczyny

 

źródło: Urząd Miejski w Pszczynie

<< NEWS
Komentarze
Podpis
Komentarz

15.04.2012 - Cyrk Warszawa w Pszczynie
13.12.2011 - Rusza zielona fala na DK1
13.12.2011 - Obchody rocznicy stanu wojennego
13.12.2011 - VIII Jarmark Świąteczny otwarty
13.12.2011 - Spotkanie w sprawie stajni
13.12.2011 - Potrącona przy schodzeniu z zebry
13.12.2011 - Z wizytą u przedszkolaków z Jankowic
06.12.2011 - Otwarcie siedziby Nadleśnictwa Kobiór
06.12.2011 - Podziękowania dla wolontariuszy
06.12.2011 - Św. Mikołaj w Pszczynie
01.12.2011 - Mecze Euro 2012 na pszczyńskim rynku?
29.11.2011 - Kradzieże kawy i ropy: są juz pierwsze zarzuty
29.11.2011 - Statuetka Żubra Starosty Pszczyńskiego dla Con Fuoco
29.11.2011 - Piątki ze Starostą Pszczyńskim - ZSE
29.11.2011 - Koncert dedykowany wolontariuszom
24.11.2011 - Nie reagujesz - akceptujesz!
23.11.2011 - Fałszywy alarm bombowy
23.11.2011 - Kandydaci na członków Komisji Konkursowych
22.11.2011 - Projekt studium do ponownego wglądu
22.11.2011 - Spotkanie organizacji pozarządowych
21.11.2011 - Zakończono prace na ul. Bieruńskiej
21.11.2011 - Con fuoco ma już 20 lat
18.11.2011 - Strategia na półmetku
17.11.2011 - Targi Edukacyjne
17.11.2011 - Warsztaty kulinarne dla dzieci i młodzieży
w górę   
reklama
 
RSS  /  ATOM
Przydatne informacje
wyszukiwarka
Twoja wyszukiwarka
 
NEWS tygodnia
 
najpopularniejsze w miesiącu
 
Archiwum NEWS 365 dni
 

 STRONA GŁÓWNA    NEWS    ZASADY    REKLAMA    LINKI    REDAKCJA
Copyright © 2009 - 2018 dziennik "Pszczyniak". Technologie: HTML, JavaScript, PHP, SQL. Kodowanie utf-8.
stat4u
 
on3.pl